Izšķiras Latvijas vēsturē lielākā iepirkuma liktenis

Dažas dienas pirms tam, kad IUB paziņos savu lēmumu par “Rail Baltica” pamattrases būvniecības konkursa uzvarētāju, beidzot arī publiski uzvirmojušas kaislības ap šo iepirkumu.
©Romāns KOKŠAROVS, MN

Par to arī nav jābrīnās. Iepirkum summa - 3,7 miljardi eiro. Jā, miljardi. Problēma tajā, ka uzvarējušais piedāvājums ir par pusmiljardu dārgāks nekā otra konkurenta piedāvājums, un tas, ka uzvarētājs uzvarējis nevis "godīgā" cīņā, izvērtējot labāko un lētāko piedāvājumu, bet gan tāpēc, ka vienīgais konkurents diskvalificēts, balstoties uz VDD rekomendāciju. 

Valsts drošība, protams, ir ļoti svarīga, problēma tikai tajā, ka, kā tagad izrādās, uzvarētāja ancuks ir vismaz tikpat netīrs kā zaudētāja, līdz ar to dabiski rodas jautājums, kā interesēs un kāpēc šāda "rekomendācija" izslēgt vienu pretendentu radusies. 

Problēmu īpaši nepatīkamu padara tas, ka pilsētā runā - šādi diskvalificētā Turcijas būvkompānija ir ciešām saitēm saistīta ja ne ar pašu Turcijas prezidentu, tad kādiem viņam tuviem cilvēkiem un Turcijā visaugstākajā līmenī esot ievērojams sašutums, ka kāds mazajā Latvijā atļaujas apšaubīt ietekmīgā NATO partnera pārbaudītu un pilnīgu uzticību baudošu uzņēmumu. 

Iepirkuma organizatori ir publiski pauduši, ka VDD rekomendācija tikai saucas rekomendācija un patiesībā esot tāds normatīvs akts, kas izslēdz iespēju slēgt līgumu ar Turcijas kompāniju. Vai tas tā tiešām ir, tas tagad ir IUB izlemšanā. Viens ir skaidrs. Turcijas kompānijai tas ir ne tikai naudas jautājums un ar tik brutālu atšūšanu samierināties tā negatavojas, kas nozīmē, ka šajā stāstā noteikti vēl būs turpinājums.

Jaunajam satiksmes ministram šis jautājums noteikti rada ne mazums galvassāpju, taču tam pievērsties noteikti nāksies.

Uzzini pirmais, kas interesants noticis Latvijā un pasaulē, pievienojoties mums Telegram vai Whatsapp kanālā