Vai, stāvot rindā pie veikala ieejas, bonusā vēl sods par autostāvvietu?

Pēdējās dienās sociālos tīklus pārplūdinājušas bildes ar garajām cilvēku rindām pie lielveikalu ieejas. Taču, nīkstot šajā rindā, daudziem ir nemierīgs prāts par to, vai, iznākot no lielveikala, viņu automašīnas logu nerotās soda kvīts. Jo auto reģistrācijas automāts taču atrodas lielveikalā, un daudzviet, kamēr rinda nav izstāvēta un saņemts iepirkumu grozs vai rati, cilvēks veikala telpās netiek ielaists.
16.02.2021. Helmuts Nikandrovs Abonē digitālo avīzi Neatkariga.lv bez maksas
 
©Mārtiņš ZILGALVIS, F64 Photo Agency

Kopš februāra sākuma veikalniekiem ir jāspēj izpildīt papildu drošības prasības. Piemēram, jānodrošina, ka apmeklētāji tirdzniecības vietā tiek ielaisti tikai pa vienam, izņemot personas, kurām nepieciešama asistenta palīdzība, un bērnus līdz 12 gadu vecumam, ar kuriem var būt kopā viena pilngadīga persona. Vienam apmeklētājam tirdzniecības vietā jānodrošina ne mazāk kā 25 m2 no publiski pieejamās telpu platības. Tāpat tirdzniecības vietā, kur tiek nodrošināta iepirkšanās ar groziem vai ratiem, atrašanās bez iepriekš minētajiem iepirkšanās līdzekļiem ir aizliegta. Šīs jaunās prasības arī radījušas apstākļus, kādēļ pie veikaliem veidojas rindas.

Monitorē situāciju

Tie, kas uz lielveikalu brauc ar automašīnu, zina, ka daudzviet pirms došanās iepirkties, auto ir jāreģistrē, lai veikala apmeklējuma laikā autostāvvieta būtu bez maksas. Tomēr šobrīd var veidoties situācija, ka operatīvi to nav iespējams izdarīt - jāstāv rindā, jo reģistrācijas automāts atrodas tirdzniecības vietas iekštelpās. Taču laikus nereģistrēts spēkrats var rezultēties soda kvītī. Neatkarīgā uzrunāja autostāvvietu apsaimniekotājus, lai noskaidrotu, vai šā brīža apstākļos tiek sodīti arī bez vainas vainīgie.

“Cityparks Latvija” (Cityparks) šobrīd saņem daudz jautājumu par to, kā rīkoties pircējam, kurš devies uz lielveikalu iepirkties, bet rindas dēļ nevar operatīvi nokļūt līdz autostāvvietas apmaksas kioskam.

“Gribam nomierināt autovadītājus - sods automašīnai netiks piemērots laikā, kamēr jūs stāvat rindā un nevarat nokļūt līdz reģistrācijas kioskam.

Esam izstrādājuši iekšējo 4-pakāpju procedūru, kā monitorēt, vai pie konkrētā tirdzniecības centra veidojas rinda un cik ilga tā ir. Esam instruējuši arī savus darbiniekus par šo situāciju un rīcību tajā. Nodrošinām arī regulāru situācijas (rindu, automašīnu novietošanas un atrašanās laika) fotofiksāciju, lai varam risināt katru gadījumu individuāli, ja rodas pārpratumi. Tos autovadītājus, kuri līdz galam tomēr neuzticas šai sistēmai, aicinām izmantot attālinātās reģistrācijas iespējas, izmantojot konkrētajai stāvvietai nodrošinātās aplikācijas, piemēram, “Mobilly”, “Autlo”,” skaidro uzņēmumā.

Aicina izmantot mobilās lietotnes

Arī “EuroPark Latvia” uzsver, ka izprot šā brīža situāciju un pielāgojas tai. “Neilgi pēc valdības pieņemtajiem lēmumiem Covid-19 izplatības ierobežošanai, veicām autostāvvietu apsekošanu pie tirdzniecības veikaliem un izstrādājām vadlīnijas to kontrolei, atbilstoši esošajai situācijai pie katra attiecīgā tirdzniecības centra/veikala. Ņemot vērā, ka vairums apsaimniekošanai nodotās autostāvvietas ir pilna laika maksas autostāvvietas, bet pie tirdzniecības centriem/veikaliem to ir salīdzinoši maz, šādu vadlīniju ieviešana, mūsuprāt, ir optimālākā izvēle, lai vienlaikus nodrošinātu gan efektīvu kontroli, gan taisnīgus nosacījumus patērētājiem,” lasāms “EuroPark Latvia” atsūtītajā e-pastā.

Pēc apsekošanas secināts, ka autostāvvietās Rīgā - K. Valdemāra 112 (TC “Rimi”); P. Brieža 33a (TC “Rimi”) veikala apmeklētāju rinda tiek veidota veikala iekšpusē jeb pēc izvietotajiem bezmaksas laika reģistrācijas aparātiem, tādējādi nodrošinot brīvu un neierobežotu iespēju saņemt pieejamo bezmaksas laiku. Savukārt A. Deglava 110 (“Rimi”) ir iespēja izmantot bezmaksas laiku, uz automašīnas paneļa aiz priekšējā vējstikla norādot informāciju par laiku, kad automašīna novietota autostāvvietā. “Citās autostāvvietās, piemēram, Stirnu 26 (“Rimi”); K. Valdemāra 62 (“Rimi”); A. Deglava 100 (“Rimi”); A. Deglava 110 (“Rimi”); Grostonas 1/ Sporta 11 (“Maxima”) kontroles dienesta darbinieks, ierodoties konkrētajā objektā, sākotnēji novērtē tā brīža situāciju, t.i., turpmāko darbību veikšanai tiek ņemta vērā cilvēku plūsma (gaidīšanas rinda) un attiecīgi tiek pieņemts lēmums - veikt autostāvvietas lietošanas noteikumu kontroli, ievērojot pagarinātu starplaiku starp pirmās fiksācijas veikšanu līdz atkārtotai pārbaudei,” informē uzņēmums, vienlaikus aicinot klientus izmantot mobilās lietotnes bezmaksas laika reģistrēšanai. “Šādā veidā bezmaksas laiku var iegūt uzreiz, iebraucot autostāvvietā un neizkāpjot no automašīnas, turklāt nebūs nepieciešams satraukties, vai pienācīgā laikā ir paspēts ievadīt automašīnas numuru reģistrācijas aparātā.”

*****

Uzzini pirmais, kas interesants noticis Latvijā un pasaulē, pievienojoties mums Telegram vai Signal kanālā.

Uzzini pirmais, kas interesants noticis Latvijā un pasaulē, pievienojoties mums Telegram vai Whatsapp kanālā