Anete Krasovska kaislību piesātinātos noziegumos

«Es esmu viena no tiem, kas par pandēmijas izraisīto situāciju nesūdzas, bet mēģina tajā saskatīt pozitīvo. Es šai laikā esmu piedzīvojusi daudz jauna un arī darījusi to, ko līdz šim nebiju darījusi,» saka Dailes teātra aktrise Anete Krasovska.
17.01.2021. Santa Raita
 
ANETE. «Es esmu darba zirdziņš, man patīk strādāt un patīk, kad darba ir daudz. Man pietiek ar mazu mirkli atelpai, un tad atkal esmu gatava strādāt,» saka Dailes teātra aktrise Anete Krasovska ©F64

No 21. janvāra un turpmāk ik ceturtdienas vakaru pulksten 21 kanālā 360TV (un jebkurā sev ērtā laikā lietotnē «Shortcut») pie skatītājiem nonāks Anda Miziša režisētais seriāls «Atriebējas», kur galvenajās lomās iejutušies aktieri Santa Didžus, Anete Krasovska, Pāvels Griškovs un Mārtiņš Upenieks.

Nolaupīšana, pakaļdzīšanās, slepkavības

Asprātīgā kriminālkomēdija ļauj izdzīvot īstas kaislības un nervus kutinošas situācijas ar gaumīga humora piesitienu - spraigu pakaļdzīšanos un nolaupīšanas, naidu un mīlestību, neskaitāmas slepkavības un pat pikantu striptīzu.

MONTA. Anete Krasovska (Monta), Armands Ikalis (Andrejs) un Santa Didžus (Frīda) asprātīgajā kriminālkomēdijā «Atriebējas» / Publicitātes foto

Stāsta centrā ir divas atšķirīgas sievietes - bijusī izmeklētāja smago noziegumu nodaļā Frīda (Santa Didžus), kura pilnībā veltījusi sevi darbam, un absolūts viņas pretstats - izbijusi sekretāre, skaistā un romantiskā Monta (Anete Krasovska), kura pirms atlaišanas no darba ļāvusies dēkai ar savu priekšnieku. Jau pirmajā satikšanās brīdī abām varonēm seko sērijveida slepkava, vīriešu dēļ dāmas zaudē darbu un visam pāri - izjūk attiecības ar viņu dzīves partneriem. Šī notikumu ķēde liek viņām pieņemt lēmumu izveidot privātdetektīvu biroju, kas atbalstītu arī citas nelaimīgas sievietes, kuras vēlas atriebties saviem neuzticīgajiem kungiem. Tomēr no vīriešiem savā dzīvē viņām izvairīties neizdodas, un īpaši cieši notikumi saved kopā ar Frīdas bijušo padoto Georgu - izmeklētāju smago noziegumu nodaļā, ko atveido aktieris Pāvels Griškovs, un Mārtiņa Upenieka atveidoto policistu Kasparu Balodi - jauno karjeristu, kurš ļoti vēlas apliecināties, savās darbībās bieži pārcenšoties. Viņus abus vieno aizraušanās ar īstām veču filmām un seriāliem.

Papildus galvenajai četrotnei seriālā spēlē arī aktieri Armands Ikalis, Uldis Anže, Edgars Pujāts, Ģirts Krūmiņš, Eduards Johansons, Samira Adgezalova-Abidi, Dana Avotiņa-Lāce, Elizabete Marija Brante, Rihards Jakovels, Liena Šmukste, kā arī humorists Valters Krauze, operdziedātājs Nauris Indzeris, basketbolists un bokseris Kaspars Kambala un citi.

Kā liela ģimene

Seriāla sižeta pamatlīnija balstīta Igaunijā populārā seriāla «Revenge Office» vadlīnijās, un darbs pie «Atriebējām» bija pavisam jauna pieredze ikvienam aktierim, kurš piedalījās filmēšanā, jo Latvijā kriminālkomēdijas žanrs nav bieža parādība.

«Seriāla filmēšanas laiks man palicis atmiņā ar smiekliem un lielu radošu brīvību. Mēs nebijām liela komanda, bet visi strādāja kā viena ģimene, mēs bijām ļoti tuvi un draudzīgi. Arī abi režisori - gan Gatis Ungurs, gan Andis Mizišs - mums ļāva brīvi improvizēt, pieslēgt savu fantāziju, radoši spēlēties ar materiālu, stingri neturoties pie uzrakstītā scenārija, un, manuprāt, tas bija ļoti produktīvi,» stāsta Montas lomas atveidotāja Anete Krasovska, uzsverot, ka seriālā, kur pats stāsts nebūt nav smieklīgs, ir arī daudz humora. «Filmēšanas process bija ļoti jautrs, mēs daudz smējāmies, un es ceru, ka arī seriāla skatītājiem humors nolasās,» aktrise piebilst.

Anete atklāj, ka abas ar Santu Didžus jau domājušas arī par seriāla iespējamo turpinājumu, aktrisēm ir vairākas asprātīgas idejas, kā šo darbu turpināt, bet, vai turpinājums sekos, esot atkarīgs no skatītāju vērtējuma. «Ja skatītājiem patiks šis seriāls, kas absolūti nepretendē uz augsto mākslu, bet piedāvā humorpilnu atpūtu, mēs esam gatavas strādāt tālāk.»

Marija atvadās

MARIJA. Anete Krasovska (Marija), Lauris Dzelzītis (Arvis) un Andris Bulis (Māris) skatītāju mīlētajā seriālā «Viņas melo labāk»

Tikmēr Anetes Krasovskas atveidotā Marija TV3 seriālā «Viņas melo labāk» šosezon no skatītājiem pamazām atvadās. «Mans septiņu gadu darbs šai seriālā ir noslēdzies. Tā nebija mana izvēle, to paredzēja scenārijs. Bet es esmu ļoti priecīga un pateicīga par šiem septiņiem gadiem, ko arī pavadīju brīnišķīgā kolektīvā. Seriāla režisors Sigits Račkis bija galvenais «iemesls», kāpēc es vispār piedalījos šai seriālā, - jo viņš ir vienkārši brīnišķīgs! Visu šo septiņu gadu garumā viņš man sniedza lielisku aktiermeistarības skolu, iemācīja strādāt un daudz brīvāk justies kameras priekšā, un es esmu viņam par to ļoti pateicīga,» saka Marijas lomas atveidotāja, saglabājot intrigu, kā tieši viņas Marija atvadās no seriāla skatītājiem.

Lelde, Geila un Lora

Bet, kad atkal varēs satikties ar teātra skatītājiem, Anetei būs jau vairākas pavisam jaunas lomas. Gan Lelde latviešu rakstnieces Regīnas Ezeras 90 gadu jubilejai par godu iestudētajā vienā no autores labākajām lugām «Zemdegas», ko pērnā gada nogalē iestudēja režisors Dmitrijs Petrenko. Gan Geila un Lora britu dramaturģes Nīnas Reines traģikomēdijā «Piekrišana», ko uz Dailes teātra lielās skatuves šobrīd iestudē režisore Laura Groza. Tas ir jaunākais šīs autores darbs, un tā ir spriedzes pilna un izklaidējoša mūsdienu traģikomēdija, kas vēsta par diviem pāriem - četriem ļoti veiksmīgiem un mazliet ciniskiem advokātiem, kā arī viņu morāli mazāk elastīgo, līdz ar to - mazāk veiksmīgo draugu prokuroru. Minētā kompānija, kas līdz šim dzīvojusi «MeToo» kustības neskartā burbulī, atrodas sālsmaizes svinību karstumā, kad pie viņiem ierodas izvarošanas lietā cietusī (Geila), lai pieprasītu sev pienākošās tiesības uz taisnu tiesu.

«Geila, būdama «cilvēks parastais», zaudē likuma priekšā. Viņa nepārzina likumus, un, cilvēcīgi mēģinot izstāstīt notikušo, aplaužas. Bet kopumā izrāde ir par nežēlīgu spēli ar varu, ko aizsāk minētais notikums - ne vien tiesas zālē, bet arī laulāto un draugu attiecībās, kā rezultātā iesaistītie pārvērtē savu izpratni par piekrišanas jēdzienu, vardarbību un laulību,» stāsta Geilas un Loras lomu atveidotāja, atklājot, ka šī jauniestudējuma pirmizrāde (diemžēl bez skatītājiem) plānota 31. janvārī. Pārējās lomās: Mārtiņš Upenieks, Maija Doveika, Dainis Grūbe, Ilze Ķuzule-Skrastiņa, Kaspars Dumburs un Alise Danovska.

Ar cepeti un piparkūkām

Talantīgā jaunā aktrise par darba trūkumu nesūdzas. «Piekrišana» vēl nebūs piedzīvojusi pirmizrādi, kad viņai sāksies jau nākamais mēģinājumu process - Eižena Jonesko absurda komēdijas «Degunradži» iestudējumā pie Eiropā pazīstamās ungāru režisores Ildiko Gasparas. Šī darba pirmizrāde plānota 19. martā.

«Sajūta ir dīvaina, ka mēs strādājam, kaut ko gatavojam, bet nav skaidrs, kam, jo neviens nezina, kad šīs izrādes varēsim spēlēt skatītājiem. «Elpu» un «Monstru», ko arī šosezon iestudējām [abām režisors ir Dmitrijs Petrenko], dažas reizes paspējām parādīt, bet kad būs «Zemdegas», «Piekrišana», «Degunradži»…? Taču darba process pie Lauras Grozas ir ļoti jautrs, atkal esam izsmējušies, līdz ar to sajūtas, ņemot vērā apkārt notiekošo, nav depresīvas,» Anete atzīst.

SIEVIETE. Anete Krasovska (Sieviete) un Kārlis Arnolds Avots (Vīrietis) Dankana Makmillana «divvientulībā klātienē» - izrādē «Elpa» (2020) / Mārcis BALTSKARS, Dailes teātra publicitātes foto

Taujāta, kā globālā pandēmija ar visām no tās izrietošajām sekām ietekmē viņu personīgi, aktrise atteic, ka ir viena no tiem, kas par to nesūdzas, bet mēģina saskatīt pozitīvo. «Es esmu piedzīvojusi daudz visu ko tādu, ko nebiju darījusi pirms tam. Piemēram, līdz šim pirms Ziemassvētkiem mums teātrī vienmēr bija koncerti, bet 24. decembrī es parasti braucu pie vecvecākiem uz Jelgavu, kur vecāmāte jau divas dienas bija stāvējusi pie plīts un gatavojusi, un mēs vienkārši paēdām, taču šajos Ziemassvētkos es paliku mājās, sazvanījos ar vecomāti, jo ļoti vēlējos pagatavot cepeti pēc viņas receptes, un pati divas dienas pavadīju virtuvē. Štovēju kāpostus, cepu piparkūkas, un man tas viss ļoti patika,» stāsta Anete.

Viņa atminas, ka pavasara dīkstāves laikā, kad teātris bija slēgts, viņa ļoti daudz lasīja, kam iepriekš, esot nepārtrauktā darba procesā, nebija atlicis laika. «Vienīgais, kā šodien pietrūkst, ir iespēja spēlēt izrādes un attiecīgi - nav enerģijas apmaiņas ar skatītājiem. Tāpēc mēs, visi aktieri, ceram, ka pēc iespējas ātrāk atkal varēsim satikties ar saviem skatītājiem. Un labi, ka mēs tagad drīkstam strādāt, jo, kad atkal tiksimies, mums būs daudz jauna, jums ko rādīt.»