"Prāta vētras" menedžments liek noņemt cepuri

Par šīs nedēļas latvju mūzikas notikumu Nr. 1 neapšaubāmi kļuva lokālās supergrupas “Prāta vētra” jaunās dziesmas “Feels” un tās videoklipa atrādīšana klausītājiem aptuveni 40 valstīs vienlaikus. “Prāta vētras” fani par to noteikti ir sajūsmā, grupas daiļrades neskartie to nemaz neklausīsies, bet šoreiz par ko citu – kā šis pasākums tika pasniegts.
©Publicitātes foto

Pašlaik praktiski visi mūziķi ir vienādā situācijā: festivāli pārcelti un atcelti, koncerti notikt nevar, klātienē tikties ar klausītājiem nevar, pat uz ēdinātavu āra terasītēm uzstāties nevar, neko nevar. Taču kaut ko tomēr var - rakstīt dziesmas, mesties dažādās digitālajās aktivitātēs, sakārtot un papildināt savas mājaslapas un arhīvus, kā arī piestrādāt pie atribūtikas jeb “merchandise” jautājumiem. Bet kā to darīt, var pamācīties no “Prāta vētras” menedžmenta.

Pāris nedēļas pirms jaunās dziesmas “Feels” prezentācijas savu darbību sāka interneta vietne pratavetrafeels.lv, kura joprojām pieejama visā pasaulē latviešu, angļu un krievu valodā. Tās sadaļās varēja iepazīties ar “Prāta vētras” jaunā videoklipa dziesmai “Feels” varoņiem, aizpildīt dažādus interesantus testus, kļūt par vienu no 30 laimīgajiem, kas ar “Zoom” platformas starpniecību piedalījās klipa prezentācijas tiešraidē utt. Par godu šim notikumam šajā īpaši izveidotajā platformā Renārs Kaupers, Māris Mihelsons, Jānis Jubalts un Kaspars Roga dalījās savos bērnības dienu baiļu stāstos (īstos!) un aicināja tos iesūtīt arī fanus, bet tagad var iesūtīt dejas elementus. Ir tapusi arī pavisam svaiga un pavasarīga suvenīru kolekcija, kuras autors ir Krievijā atzītais dizainers Kirils Karavajevs, un vietnē pratavetrafeels.lv suvenīrus (jeb “merchandise”) iespējams iegādāties par īpašu iepazīšanās cenu. T krekli, bērnu T krekli, hūdiji, atslēgu piekariņu komplekts, cepure, auduma maisiņš, termokrūze - viss ar grupas un/vai dziesmas “Feels” simboliku!

Pēc 2020. gada datiem, “Prāta vētras” mūziku klausās vismaz 90 valstīs visā pasaulē, un jaunajā vietnē katram apmeklētājam bija iespēja reģistrēties un atzīmēt valsti, kurā viņš atrodas.

Īpašs skaitītājs reģistrēja dalībnieka atrašanās vietu, kas atspoguļojās kopējā kartē, atklājot aktīvākos reģionus un fanus. Uz prezentācijas dienu bija reģistrējušies apmeklētāji no 37 valstīm un kopskaitā no 127 pilsētām, galvgalī pašsaprotami esot Latvijai un Krievijai, Rīgai, Maskavai un Jelgavai. Pats klipa prezentācijas pasākums notika trīs valodās, tulkojot latviešu mūziķu četrotnes vai tiešsaistē pieslēgušos zviedru producentu un krievu animatora teikto attiecīgi krieviski un/vai angliski (latviešu auditorijai nācās iztikt bez tulka palīdzības). Arī pēc klipa prezentācijas vietne pratavetrafeels.lv nevaid mirusi - tajā var skatīt prezentācijas aizkulises, ievietots tests, par ko ir klips, var nopirkt biļetes uz gaidāmo albuma prezentācijas koncertu utt. Jāuzsver - viss šis pasākumu kopums būtībā ir tikai vienas dziesmas un tās klipa iznākšanas atzīmēšanai! Lūk, kā ir jānostrādā šāds pasākums!

“Prāta vētras” ģenerālmenedžere Aija Auškāpa skaidroja, ka šī vietne “turpina dzīvot” - tajā tiks demonstrēts arī nākamais singls, parādīsies arī citas novitātes, tepat 21. oktobrī būs skatāms grupas videoalbuma prezentācijas koncerts. Taču paralēli darbojas arī “Prāta vētras” oficiālā mājaslapa, kurai šobrīd vairāk ir tādas kā bibliotēkas funkcijas - tajā var uzzināt grupas oficiālo biogrāfiju, diskogrāfiju, jaunākās ziņas, koncertu plānus u. tml. Lieta tāda, ka pielāgot esošo mājaslapu singla un albuma izdošanas plāniem būtu tas pats, kas to radīt teju no jauna, tāpēc atvērta jauna vietne, kurā notiks visas “Prāta vētras” digitālās aktivitātes. Daudz lielāku vērību plānots pievērst arī sociālajiem tīkliem, ieskaitot “Tik Tok”, bet “nopietnā “Prāta vētra”” paliks esošajā mājaslapā.

Par jau minēto albumu. “Prāta vētras” nākamā lielā Latvijas koncerttūre varēs notikt ne ātrāk kā 2022. gadā, tāpēc, lai saīsinātu ilgo gaidīšanas laiku, grupas puiši nolēmuši jauno albumu (tā nosaukums - “Gads bez kalendāra”) izdot līdz šim nebijušā veidā - videoformātā, īpaši izveidotā studijā nofilmējot pilnīgi visas jaunā albuma dziesmas. Paredzēts, ka kompānija būs visai krāšņa - “Prāta vētrai” uz skatuves pievienosies gan dejotāji, gan vairāki muzikāli viesi (“Tautumeitas”, ansis u. c.). Video albums iznāks 21. oktobrī, bet biļetes par īpašu cenu jau pieejamas gan pratavetrafeels.lv, gan ekase.lv. Pašlaik tām ir trīs cenu kategorijas: biļete un kartīte ar “Prāta vētras” autogrāfiem - 20 eiro, viss tas pats plus atslēgu piekariņu komplekts - 27 eiro, papildus ar “meet & greet” iespējām un cepuri vai T kreklu - 50 eiro. Ārprāts, cik dārgi? Kādreiz mēs tāpat domājām par biļeti uz koncertu “Arēnā Rīga” ceturtdaļsimts eiro vērtībā… “Krāšņas dekorācijas, lielkoncerta cienīgas videoprojekcijas, īpaši veidota horeogrāfija, tērpi un tēli - un tam visam pa vidu mēs ar jaunu enerģiju, kuru esam krājuši gada garumā. Rezervējiet sev vakaru, lai pavadītu to kopā ar mums!” aicina “prātnieki”.

Nobeigumā tomēr jāpieskaras arī pašai dziesmai un tās klipam. Neparastais “Feels” video tapis sadarbībā ar animācijas studiju “HonkFu”. Internacionāla komanda aptuveni 50 animatoru sastāvā no dažādām Krievijas pilsētām un pat Tokijas un Parīzes astoņus mēnešus strādājuši pie šīs multiplikācijas filmas japāņu mangas stilā, kur līdzās stāsta galvenajiem personāžiem supervaroņu lomās iejūtas arī animētie “Prāta vētras” puiši. “Jūs sacerējāt mūziku japāņu multfilmai? Nē, bet noskatieties un mēģiniet mūs tur atpazīt!” pirms prezentācijas jokoja “prātnieki”. Par videoklipa scenāriju bijis atbildīgs Kaspars Roga, klipa ideju ieraugot tepat blakus: “Kādu dienu starp manas meitas Lea rotaļlietām ieraudzīju lellīti, kura sēž ratiņkrēslā. Pirmā reakcija bija “Ak, Dievs, ar ko viņa spēlējas?!”, taču pēc mirkļa apjautu, cik aprobežoti es domāju. Un nokaunējos. “Feels” videoklipa galvenā varone ir meitene ratiņkrēslā, kurai bail no dzīves un cilvēkiem, bail iziet uz ielas un tikai tāpēc, ka viņa nav tāda kā citi. Es aicinu atbrīvoties no aizspriedumiem un pieņemt pasauli tādu, kāda tā ir, ar visiem, kas tajā mīt.”

Bet kā tad dziesma, kā klips? Šī ir viena no pirmajām reizēm, kad “Prāta vētras” dziesmu gandrīz pilnībā sacerējuši zviedri, līdz ar to šim gabalam tomēr mazliet pietrūkst tās īpašās “prātnieku” sirsnības stīgas. Savukārt klips - brīnums, ka tajā nav piešķirta kāda loma arī citādākas ādas krāsas un citādākas seksuālās piederības “multenim”, tā, lai būtu pavisam politkorekti… Videoklips un dziesma ir perfekti nostrādāts darbs pirktspējīgai auditorijai Rietumos, bet mūsējie - mūsējie jau tāpat apēdīs absolūti visu, ko “Prāta vētra” piedāvās.

Uzzini pirmais, kas interesants noticis Latvijā un pasaulē, pievienojoties mums Telegram vai Whatsapp kanālā