Komentāri: Rīgas "reinkarnācijas" plāns. Kā atgriezt dzīvi galvaspilsētas centrā?

07.03.2024. Aleksandra Poleščuka (Brisele), speciāli kontekst Abonē digitālo avīzi Neatkariga.lv bez maksas
 

Komentē 6

Ar interese izlasīju šo rakstu, bet sniegtie padomi Rīgas centra atdzīvināšanai radīs vēl vienu krīzi. Rīga atspoguļo valsts ekonomisko situāciju. Neskatoties uz to, ka Latvijas novados slēdz ciet skolas, pasta nodaļas- cilvēku skaits Rīgā nepieaug. Jaunieši jau ilgstoši pamet Latviju un ceļ citu ES valstu labklājību... Te nu pat tad ja visas centra ielas būs parki un veloceliņi šo degresīvo situāciju nezimainīs.

7.marts Atbildēt

Diezgan pretrunīgs savārstījums.

Proti, tiek apgalvots, ka cilvēki un biznesi pārvācas, jo nav stāvvietu privātajam transportam, bet tajā pašā laikā tiek ieteikts likvidēt dažas maģistrālās ielas un pārveidot par ietvēm, terasēm un veloceļiem. Kas tad būs tiek cilvēki, kas pēķšņi atgriezīsies pilsētā, kur būs vēl lielākas problēmas pārvietoties ar personīgo transportu, kurš brauks uz centru ar sabiedrisko transportu, lai iedzertu kafiju?!

Kā arī, tiek deklamēts, ka dzīvībai aizplūstot no pilsētas, satiksme ir palikusi tikai kā tranzīt opcija, kas par muļķībām - cilvēki izvēlas uz centru vairs vienkārši nebraukt, jo nav kur palikt. Pilsētas centrs vienmēr ir bijis galamērķis uz kurieni brauca no viesiem virzieniem, par kādu vēl tranzītu ir runa, no pārdaugavas uz Berģiem vai!

Vienīgais kam var piekrist, ka vajadzētu daudzveidot pilsētvidi ar atpūtas un sporta iespējām, bet tam būtu jābūt parkos, skvēros vai iekšpagalmos (kā Tallinas kvartāls), pārveidojot graustus, nevis uz ielu rēķina!

Sakārtojot satiksmi Rīgas centrā un atgriežot stāvvietas personīgajam transportam, pilsēta atdzims!

7.marts Atbildēt

Ko nu var runāt par stāvvietām iedzīvotājiem centrā! Neiespējamā misija. Mikrorajonos, kur iespējas izveidot stāvvietas iedzīvotājiem ir stipri vieglākas, nekas nenotiek. Zaļais idiotisms un pašvaldības vienaldzība. Vakaros visi riņķo pa kvartālu meklējot, kur to "zirgu" uz nakti pieparkot. Žēl paskatīties, kā tie ļauži mokās ziemās, kad jau tā šaurās iekšpagalmu ieliņas pilnas ar sniegu, bet to malās saspiedušies auto. Ļoti vienkāršs risinājums varētu dubultot stāvvietu skaitu. Paplašinot iekšpagalmu ieliņas, saprotams uz zaļās zonas rēķina, lai to malās a/m novietojas nevis paralēli, bet perpendikulāri ieliņai. Kukainīšiem un suņiem platība mazlietiņ samazināsies, bet tie droši to mierīgi pārdzīvos. Toties cilvēkiem dzīve kļūs stipri vienkāršāka. Pilsēta un arī valsts pievilcīgāka. Tikai to nevienam no varas nevajag. Iedzīvotāju vajadzības nevienu īpaši nesatrauc.

7.marts Atbildēt

>>Ko darīt?>> Patriekt ''regresiivo'' Riigas Domi.

7.marts Atbildēt

Latviesi ir muldetaju tauta, muzigi bezjedzigais bla bla bla... ka vienmer balsos par varas partijam, ta ari galvaspilsetaa visa politika tikai uz dzives iznicibu, ne infrastruktura, ne sabiedriskais transports, ne nodoklu politika, ne satiksmes organizacija utt utml nekad nav bijusi domata cilvekam parastajam, Visur tikai nauda nauda nauda - nu bet sanemiet rezultatus!

7.marts Atbildēt

Neinteresē ne Rīga, ne Latvija. Ja turpināsim iet Eiropas un Amerikas pavadā, nepējot izšķirties, kurai vairāk dirsu bučot, dzīves te tāpat nebūs.

8.marts Atbildēt