"Olainfarm" plāno paplašināt ražošanu

Uz Neatkarīgās jautājumiem atbild AS “Olainfarm” valdes priekšsēdētājs Jerūns Veitess.
©Publicitātes foto

Kā jūs vērtējat aizejošo, 2020. gadu, kādus var prognozēt šī gada rezultātus? Kādi bija galvenie investīciju un attīstības virzieni?

2020. gads mums ir parādījis, ka pārmaiņas ir neatņemama dzīves sastāvdaļa. Mums ir jābūt gataviem pielāgoties un attīstīties nepieciešamajā virzienā, lai turpinātu gūt panākumus mūsu darbā un palielinātu devumu mūsu komandai un visai sabiedrībai kopumā. Mēs visi esam aizņemti ikdienas steigā, tomēr ir vērts uz brīdi paņemt pauzi un pārdomāt, kā mums klājas, kur esam un ko darīt labāk, lai uzlabotu rezultātus.

Šis ir bijis nozīmīgs gads “Olainfarm” un uzņēmumu grupai, jo ir ieviesta jauna piecu gadu stratēģija “Uz priekšu” un, neskatoties uz šī brīža globālajiem riskiem, mēs saglabājām kopējos mērķus un izaugsmes plānus nākamajam periodam. Esam pārliecināti par to, kur vēlamies nonākt un kā tur nokļūt.

Kopumā šī gada rezultātus ietekmēja Covid-19 pandēmijas izraisītā ekonomiskā krīze un klientu pirktspējas samazināšanās. Neraugoties uz šīm ietekmēm un strauju Krievijas rubļa vērtības kritumu pret eiro, mūsu 9 mēnešu finanšu rezultāti ir stabili. Neskatoties uz pretvējiem 2020. gadā, Olainfarm grupa ir finansiāli stabila un spēcīga. Pirmkārt, uzkrājām naudas līdzekļus, kas ir būtisks priekšnoteikums, lai mazinātu nenoteiktību pārdošanas tirgos, kuros darbojamies. Otrkārt, mēs spējām nodrošināt izejvielu piegādi, saglabājot stabilu ražošanas efektivitāti un nodrošinot mūsu produktu piegādi klientiem visā pasaulē. Mēs esam pārliecināti par nākotni un sasniegsim mūsu stratēģiskos mērķus piecu gadu periodam. Runājot par cilvēkiem, kas strādā “Olainfarm”, mūsu vēstījums ir skaidrs: mēs kā komanda veidojam nākotni kopā!

Kādi ir galvenie sasniegumi, un kas no ieplānotā netika izpildīts?

Mums ir spēcīga komanda, un mēs sekojam savam investīciju plānam trīs galvenajos virzienos:

1. Mēs stiprinām savu komerciālo darbību. Mēs tikko veiksmīgi esam izveidojuši savu meitasuzņēmumu Krievijā. Nākamo mēnešu laikā sekos arī citi noieta tirgi;

2. Mēs ieguldām pētniecībā un attīstībā, lai veicinātu produktu izstrādi, un uzņēmējdarbības attīstībā, lai iegūtu jaunus produktus, kas ir nozīmīga mūsu piecu gadu stratēģijas sastāvdaļa;

3. Mēs paplašinām ražošanas ietekmi, paturot prātā, kā mazināt mūsu ekoloģiskās pēdas nospiedumu projektu īstenošanā, un rūpējoties par enerģijas taupīšanu un atkritumu samazināšanu.

Kā Covid-19 pandēmija un ierobežojoši pasākumi ietekmēja uzņēmuma darba organizāciju, pārdošanas apjomus, pieprasījumu pēc produkcijas un starptautisko sadarbību?

Pirmais pandēmijas vilnis, kad notika maksimāla darbības un pārvietošanās ierobežošana, radīja daudzus izaicinājumus. Tagad mēs esam vairāk pielāgojušies “jaunajai normalitātei” un esam ieviesuši visu veidu piesardzības pasākumus, lai nodrošinātu mūsu produkciju un tās piegādes uz jebkuru pasaules vietu. Parasti mūsu pārdošanas speciālisti apmeklēja ģimenes ārstus, farmaceitus un mediķus slimnīcās, bet Covid-19 ierobežojumi to visu padarīja neiespējamu. Covid-19 mudināja mūs straujāk attīstīt mūsu digitālos kanālus, kā tas notika arī citās nozarēs. Tas mainīja to, kā šobrīd strādājam Olainfarm grupā ‒ izmantojam dažādus digitālos kanālus saziņai ar ārstiem un aptiekām par mūsu produktiem un slimībām, kurām tie tiek izrakstīti. Mums ir arī e-komercijas platforma, kurā tiek pārdoti mūsu bezrecepšu produkti.

Vēl viens izaicinājums ir patērētāju pirktspējas samazināšanās, kas tieši ietekmē kompensējamo zāļu un bezrecepšu zāļu pārdošanas rezultātus, kā arī kompresijas izstrādājumu pārdošanas apgrozījumu, kas ir sarucis līdz ar slimnīcās veikto medicīnisko procedūru apjomu. Patērētāju pirktspējas samazināšanās ir viens no galvenajiem izaicinājumiem, ar kuru mēs šogad saskaramies, turklāt bez šī faktora negatīvas sekas izraisīja arī Krievijas valūtas ‒ rubļa ‒ vērtības kritums pret eiro. 2020. gada pirmajos deviņos mēnešos koncerna pārdošanas apjomi sasniedza 88,9 miljonus eiro, kas ir par 10% mazāk nekā pagājušā gada attiecīgajā periodā.

Galvenais mūsu uzņēmējdarbības segments ir zāļu ražošana, un, neraugoties uz pandēmiju, mēs esam spējuši turpināt nodrošināt pilnīgu mūsu produktu klātbūtni un pieejamību pacientiem visos tirgos. Šī ir svarīga “Olainfarm” apņemšanās 2020. gadā, jo lielākā daļa mūsu zāļu tiek izrakstītas tieši hronisku slimību ārstēšanai.

Kādi pasākumi šogad tika veikti drošības uzlabošanai uzņēmumā saistībā ar Covid-19?

Šogad ir mainījies veids, kā mēs strādājam un organizējam savu ikdienu. Mēs esam izveidojuši struktūru tā, lai darbinieki varētu strādāt mājās. Tomēr ražošanā ir nepieciešama darbinieku fiziska klātbūtne. Mēs esam uzstādījuši visu veidu drošības aprīkojumu, lai pēc iespējas samazinātu jebkādus riskus. Mūsu darbiniekiem ir pieejamas maskas, dezinfekcijas līdzekļi, tiek organizēti papildu autobusi, lai darbiniekus nogādātu darbā un mājās, nodrošinot 2 m distancēšanos. Ja ir aizdomas vai pat vismazākā iespēja, ka darbinieks ir kontaktpersona vai inficētais, mēs veicam darbinieku pārbaudi 24 stundu laikā un attiecīgi rīkojamies. Mums ir paveicies, jo spējam turpināt ražošanu, gādājot par mūsu darbinieku drošību.

Kā jūs iezīmētu “Olainfarm” attīstības virzienu nākamajā gadā un nākamo piecu gadu perspektīvā?

Mēs, “Olainfarm”, fokusējamies uz jaunu produktu pētniecību un attīstību. Mēs domājam arī par produktu iegādi vai iespējām veidot jaunus produktus, sadarbojoties ar citiem. Otrkārt, mums jāstiprina un jāpaplašina mūsu veselības aprūpes bizness. Mūsu priekšrocības ir uzņēmuma vertikālā integrācija un pilnīga ražošanas cikla kontrole, kas ir galvenais ilgtspējīgas izaugsmes virzītājspēks. Papildus jau minētajam mūsu rūpnīcas plānotās telpas ļaus mums paplašināt ražošanu. Mūsu vīzija ir kļūt par vienu no Centrālās Eiropas un Austrumeiropas TOP 10 uzņēmumiem, kas ilgtspējīgi piegādā veselības aprūpes produktus un pakalpojumus specializētās terapeitiskajās jomās. Pašlaik mēs esam 14. vietā. Mums ir tālredzīgi mērķi, un, neraugoties uz pandēmiju, mēs nesaskatām iemeslu mainīt savu nākotnes vīziju.

Mēs redzam, ka varam veiksmīgi konkurēt ar citiem starptautiskiem farmācijas uzņēmumiem. Mūsu mērķis ir nostiprināt pozīcijas centrālās nervu sistēmas, kardioloģijas, urīnceļu infekciju, alerģiju un gremošanas sistēmas terapijas jomās, kā arī noteiktās kategorijās veselības aprūpē. Olainfarm grupā ietilpst vairāki uzņēmumi, kas katrs spēcīgi darbojas savā jomā, piemēram, aptieku tīkls “Latvijas Aptieka”, mūsu pārsēju un kompresijas izstrādājumu uzņēmums “Tonus Elast”, bioloģiskās pārtikas piedevu produktu izstrādātājs un ražotājs “Silvanols”, kā arī mūsu diagnostikas un veselības aprūpes centri “Diamed” un “Olainmed”.

Diemžēl tradicionālie gada nogales pasākumi šogad nav iespējami. Kāds būtu jūsu vēlējums virtuālajā gada nogales korporatīvajā pasākumā uzņēmuma darbiniekiem, sadarbības partneriem un klientiem?

Es ticu, ka ar “Olainfarm” darbiniekiem, klientiem, mūsu akcionāriem un sadarbības partneriem ‒ mēs kopā veidojam ilgtspējīgu nākotni. 2020. gadā esam soli tuvāk izaugsmes virzienam, un par nākotni esmu pārliecināts. Labu veselību, labklājību un laimi ‒ to novēlu ikvienam no jums!

Apmaksāta publikācija



Uzzini pirmais, kas interesants noticis Latvijā un pasaulē, pievienojoties mums Telegram vai Whatsapp kanālā