Igaunijā sūdzas par laikā nesaņemtām avīzēm

Preses izdevumu abonētāji Igaunijā sūdzas par to, ka laikā nesaņem pasūtītās avīzes un žurnālus. Valsts pasta uzņēmums “Omniva”, kas kopš jūnija sākuma kļuvis par vienīgo abonētās preses piegādātāju valstī, atzinis, ka problēma patiešām pastāv, un tās pamatā ir pastnieku trūkums un līdz galam neizstrādātā loģistika, vēsta Igaunijas sabiedriskais medijs “ERR”.
Igaunijas pasta uzņēmums “Omniva” nespēj laikus piegādāt avīzes to abonentiem.  ©Postimees/Scanpix

Par vienīgo abonētās preses piegādātāju “Omniva” kļuva pēc tam, kad jūnija sākumā darbību pārtrauca kompānija “Express Post”. Līdz šim tā abonentiem lielajās pilsētās un tām līdzās esošajās municipalitātēs piegādāja mediju grupu “Ekspress Grupp” un “Postimees Grupp” periodiskos izdevumus. “Express Post” izpilddirektore Katri Lānela sarunā ar “ERR” stāstījusi, ka šis bizness ar katru gadu sagādājis aizvien lielākus zaudējumus - visdažādākie izdevumi pieauguši, bet periodisko izdevumu abonentu skaits konsekventi samazinājies.

“Omniva” bija solījusi, ka abonentiem dienas avīzes tiks piegādātas, kā ierasts - laikā no pulksten 3.30 līdz 7.30, taču tas tā nav noticis. Kalamajas iedzīvotāja Marge sarunā ar “ERR” sūdzējusies - agrāk viņa četras reizes nedēļā no rītiem allaž saņēma abonētās avīzes, taču nu jau vairāk nekā mēnesi regulāri palikusi bez tām. “No 19. jūnija piegāde ir ļoti neregulāra - vienu dienu avīzes atnes, citu dienu ne. Pēdējā laikā visas avīzes piegādā vienreiz nedēļā - piektdienās. No “Omniva” regulāri saņemu automātiskus paziņojumus ar atvainošanos, taču, ko tas dod? Vakar beidzot man no “Omniva” piezvanīja, lai noskaidrotu, kādus abonētos izdevumus neesmu saņēmusi,” stāstījusi Marge.

Viņa nav vienīgā, kura nesaņem abonētos izdevumus. Vairāku laikrakstu redakcijas apstiprinājušas, ka uz tām regulāri zvana sašutuši lasītāji, kuri palikuši bez avīzes. Nākas skaidrot, ka tā nav redakcijas, bet gan piegādātāja vaina. Taču, kā uzsvēris laikraksta “Maaleht” galvenais Hindreks Rijkoja, lielākie cietēji atkal būs drukāto mediju izdevēji. Haoss ar avīžu piegādēm pavisam noteikti atspēlēsies nākamās abonēšanas kampaņas laikā rudenī. Kādēļ gan cilvēkam abonēt avīzi, ja viņš to nesaņem vai saņem ar lielu nokavēšanos?

“Omniva” savu vainu atzīst, taču vienlaikus norāda uz vairākiem apstākļiem, kuru dēļ nodrošināt regulāras avīžu piegādes pašlaik vēl nav izdevies. “Pirmkārt, es gribētu no visas sirds atvainoties tiem, kuri abonē avīzes, jo mums patiešām nav izdevies ātri nodrošināt to kvalitatīvu piegādi no rītiem,” intervijā “ERR” sacījusi “Omniva” valdes locekle Kristi Unta. Viņa norādījusi uz darbinieku trūkumu, sakot, ka brīvas ir desmitiem pastnieku vakanču. Tas gan šķiet dīvaini, jo, darbību pārtraucot “Express Post”, darbu zaudēja aptuveni 450 cilvēku, tai skaitā daudzi pastnieki. Kādēļ viņi nav pārgājuši uz “Omniva”? Iespējams, vainojams zemais atalgojums - ap 1000 eiro mēnesī pirms nodokļu nomaksas. Otrs lielais problēmu iemesls esot tas, ka dažādu apstākļu dēļ “Omniva” neesot izdevies pārņemt “Express Post” klientu datu bāzi, ko tagad nākas veidot no jauna. Unta gan solījusi, ka uzņēmums darīs visu, kas tā spēkos, lai periodisko izdevumu abonētāji tos saņemtu laikus.

Uzzini pirmais, kas interesants noticis Latvijā un pasaulē, pievienojoties mums Telegram vai Whatsapp kanālā