Neatkarīgā iesaka: TOP 10 notikumi kultūrā no 27. novembra līdz 3. decembrim

Vērts redzēt, dzirdēt, izlasīt: Bindere, Blaumane un Zariņš, Sīlis, Jonovs un Kirmuška, Veismanis, Vītoliņa un Freibergs

2.lapa

Jautra drāma pieaugušajiem

Publicitātes foto

Svētdien, 28. novembrī, pirmizrādi Latvijas Nacionālajā operā un baletā (LNOB) piedzīvos Džoakīno Rosīni operas «Pelnrušķīte» jauniestudējums.

Labi zināmā pasaka Rosīni operā pārvērtusies par jautru drāmu pieaugušajiem. Iestudējuma radošā komanda operas darbību pārcēlusi uz 1930. gadu Ņujorku kabarē noskaņās.

Itāļu komponists Džoakīno Rosīni operu «Pelnrušķīte» radīja 25 gadu vecumā vien 24 dienu laikā, un savu pirmuzvedumu tā piedzīvoja 1817. gadā Romā. LNOB jauniestudējums ir šīs operas pirmuzvedums Latvijā, tas tapis sadarbībā ar Tulūzas operu, kur tiks pirmizrādīts 2023. gadā.

Režiju, horeogrāfiju, scenogrāfiju un kostīmus veidojis radošais duets «Barbe & Doucet» - Reno Dusē un Andrē Barbs. Jauniestudējuma muzikālais vadītājs ir Pēters Halāss, gaismu mākslinieks - Oskars Pauliņš.

Pirmizrādi un izrādes decembrī diriģēs Andris Veismanis.

Titullomu jaunuzvedumā interpretēs ungāru mecosoprāns Dorotea Lānga, pārējās lomās: Pablo Martiness vai Mihails Čuļpajevs (princis dons Ramiro), Krišjānis Norvelis vai Pavlo Balakins (dons Maņifiko), Kalvis Kalniņš vai Rinalds Kandalincevs (Dandīni), Jūlija Vasiļjeva vai Inga Šļubovska-Kancēviča (Klorinda), Laura Grecka vai Altea Troisi (Tizbe) un Rihards Mačanovskis vai Juris Ādamsons (Alidoro). Izrādē piedalās Latvijas Nacionālā baleta dejotāji, LNO kora vīru grupa un LNO orķestris.

Radošais duets «Barbe & Doucet» katrs atsevišķi ieguvuši pieredzi dejā, teātrī, televīzijā un operā. Režisors un horeogrāfs Reno Dusē (Renaud Doucet) un scenogrāfs un kostīmu mākslinieks Andrē Barbs (André Barbe) apvienoja spēkus 2000. gadā. Kopš tā laika viņi ir kopīgi radījuši vairāk nekā 30 operu iestudējumus, kas guvuši starptautisku atzinību par radošumu, formas izjūtu un precīzu, smalku dramaturģiju.

«Aicinājums iestudēt Latvijas Nacionālajā operā nāca līdz ar pandēmijas sākumu. Viss šķita drūms. Cilvēki bija neapmierināti, jo nevarēja apmeklēt teātra izrādes. Mums likās, ka nepieciešams sagādāt prieku, izklaidi, cerību un krāsas,» stāsta Andrē Barbs.

«Rosīni nevēlējās operā «Pelnrušķīte» nekādu maģiju. Viņš radīja stāstu par cilvēkiem. Tas ir iemesls, kādēļ iestudējumā nav ne kurpītes, ne ķirbja. Pelnrušķītes vēstījums - esi glīta, satiksi princi - ir novecojis. Gribējām parādīt, ka Pelnrušķītei nešķiet svarīgi būt priekšplānā. Patiesībā viņas glābiņš ir tas, ko viņa rada un dara,» saka Reno Dusē.

«No diriģenta skatupunkta «Pelnrušķītes» partitūra ir ļoti trausla un skaista, kā ziloņkaula statuja vai dārga porcelāna vāze. Ja ar to apietas ļoti uzmanīgi un ar lielu mīlestību, to var patiesi iemīļot,» saka jauniestudējuma muzikālais vadītājs Pēters Halāss. Viņš ir viens no daudzpusīgākajiem ungāru diriģentiem, darbojas gan opermūzikā, gan simfoniskajā mūzikā. Ungāru un starptautiskie kritiķi slavējuši diriģenta aizrautīgo, precīzo un analītisko darbu.

Nākamās izrādes 1., 3. un 10. decembrī.

Uz iestudējumu tiek aicināti skatītāji no 12 gadu vecuma.

Jauniestudējuma video rullītis «Youtube»:

Uzzini pirmais, kas interesants noticis Latvijā un pasaulē, pievienojoties mums Telegram vai Whatsapp kanālā

 
Turpinājumu lasi nākamajā lapā